Última actualització: 28/11/2003; 10:13:58
Weblog d'en Xavi Caballé
Pàgina personal de Xavier Caballé.
"I'm not such a bad guy, once you get to know me"
        

Enllaços
en finestra nova
Contingut actualitzat


Categories




Contingut antic
(ja no s'actualitza)


Articles
(fins maig 2003)



Versions anteriors
d'aquesta pàgina

Arxiu

dissabte, 25 / octubre / 2003


Un estudi fet per Insight Research, que compara la situació dels mercats WiFi a Europa i e Estats Units i quina pot ser la seva evolució entre el 2003 i el 2008, calcula un creixement del 44% i això suposarà unes vendes de 163 mil milions de dòlars en productes i serveis. El creixement serà especialment destacat a Europa com a conseqüència "d'una major cultura d'anar als cafès", la qual cosa permetrà una ràpida expansió del món WiFi als locals públics. Així mateix afirmen que l'expansió del WiFi no vindrà pas donada per l'adquisició de perifèrics, sinó per la intergració del hardware WiFi als nous equips.

Vol dir això que d'aquí poc temps podrem anar a prendre un cafè i accedir a la xarxa doncs el bar/cafè oferirà un accés WiFi a Internet? Serà un accés gratuït com un servei de valor afegit pels clients? Un servei generalitzat d'aquesta mena donaria per a una gran expansió dels PDA amb suport WiFi...

23:51  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  


Un complet recorregut per les novetats del Mac OS X 10.3, explorant totes les novetats (com per exemple, les de seguretat). En total, unes 100 captures de pantalla.

22:10  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  

Una imatge anomenada 2003-10-24-sunspots.jpg
Ahir divendres, a quarts de vuit del vespre, un bon grapat de radiacions va sortir projectat i pocs minuts després va arribar a la Terra. És fruit d'una tempesta provocada per una taca solar (la que es veu al centre d'aquesta fotografia), d'una mida superior al planeta Júpiter. Són tan grans que fins i tot s'han pogut veure a la Terra sense cap instrument, durant l'alba i la posta del Sol (per exemple, en aquesta foto). Aquest vent viatja a una velocitat de gairebé 500 quilòmetres per segon i té una densitat de 1,9 protons per centímetre cúbic.

Un dels pocs efectes visibles a la Terra d'aquesta activitat solar és l'augment de les aurores boreals, que poden arribar a ser visibles fins i tot en latituds on no són gens habituals. Afortunadament el nostre planeta està protegit de l'acció directa de les radiacions solars gràcies al cinturó de Van Allen.

21:02  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  

Una imatge anomenada VanMorrison.jpg
D'aquí un parell de setmanes actua Van Morrison: el dia 5 de novembre a Madrid i el dia 6 a Barcelona, al Palau Sant Jordi. La veritat és que m'ha sorprès l'elecció del recinte del concert a Barcelona, ja que Van Morrison durant molt temps sempre ha preferit els locals més petits, que escauen molt més bé a la música intimista.

Per informació sobre les entrades, mireu la informació que facilita Wavelength.

20:25  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  


Un servidor web que únicament pretén servir pàgines a les peticions que rep via HTTP (dóna suport a les versions 1.0 i 1.1 del protocol). És un projecte de codi obert, que funciona a Linux i Windows. Un dels objectius del projecte ha estat fer-lo amb C++ estàndard, sense utilitzar biblioteques externes i donant prioritat a la claredat de lectura del codi font.

20:03  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  


Fa un temps, Microsoft va comprar a Connectix el Virtual PC... Ara s'acaba de conèixer la primera versió beta del Microsoft Virtual PC 2004. Bàsicament és el mateix que el producte de Connectix, amb l'excepció de que oficialment no dóna suport als sistemes Unix (Solaris, BSD, Linux) ni a Netware.

Oficialment, Microsoft Virtual PC 2004 només donarà suport a l'execució de MS-DOS, Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows NT, Windows 2000, Windows XP i, sorprenentment, OS/2. Per a executar un sistema Unix cal escollir l'opció Altres.

De totes formes, el VMware sembla una opció molt més interessant... llàstima que no permeti l'execució de l'OS/2.

19:50  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  


Un projecte: 14 dies fent servir el Treo 600 per mantenir un weblog: http://miradu.textamerica.com/

19:11  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  

Una imatge anomenada penjador.jpg
Un museu virtual de penjadors, des de els seus origens ara fa uns 4.000 anys a Egipte fins a l'actualitat.

18:02  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  


[Jeremy Zawodny] Yahoo! BB ofereix connexions DSL de 26Mbps al Japó a un preu semblant (29 euros al mes) al que costa tenir una connexió DSL de 1 Mbps o una connexió per cable de 3 Mbps als Estats Units i força més barat del que jo pago (45 euros cada mes) per tenir una ADSL de 256 Kbps (256 Kbps = 0,256 Mbps) a casa meva.

Com diu cert personatge sinistre, "España va bien".

17:49  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  


Publicada la quarta part de la sèrie de Blueprints de Sun sobre com respondre davant els incidents de seguretat. Aquesta quarta part tracta sobre com analitzar totes les dades recollides que estan relacionades amb l'incident. Com validar-ne l'autenticitat, preservar i processar les dades.

17:37  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  


Tutorial sobre tècniques per a crear contrasenyes que siguin efectives i segures. Tratca tant de contrasenyes fortes (creades amb tècniques pseudo-aleatòries), la gestió de les contrasenyes per tal de facilitar la vida als usuaris, polítiques de contrasenyes per a organitzacions petites, etc...

17:28  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  

La nova tendència dels computer hobbyists és crear ordinadors personals, totalment funcionals, dins de torradores de pa, llaunes, pantalles de làmpades o equips humidificadors. Per fer-ho fan servir la placa base mini-ITX (en aquesta web hi podeu trobar un bon nombre de projectes d'aquests.
15:47  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  


Com configurar el procmail per tal d'alimentar el motor bayesià de l'SpamAssassin.

15:09  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  

[L'Absurd Diari] S'emporten 243 llaunes d'anxoves d'un supermercat i la policia els arreplega menjant entrepans i Una empresa d'Hostalric ha d'aturar la producció per un pirata informàtic. No se pas quina és més inversemblant.
14:36  (# Enllaç permanent)  (Comentaris  [])  

© Copyright 2003 Xavier Caballe.
 

Octubre 2003
Diu Dil Dim Dim Dij Div Dis
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
Set   Nov



Subscribe to "Weblog d'en Xavi Caballé" in Radio UserLand.

Click to see the XML version of this web page.






Creative Commons License

Wishlist

Webs d'amics
jcea
Vicent Partal
Jordi Mas
Toni Hermoso
Mercè Molist
Mina Nabona-Jassans

Gurus
Scripting News
Jon Udell
Bruce Sterling
Bruce Schneier
Howard Rheingold
Reflexiones e irreflexiones
Atalaya
Cuaderno de bitácora
Linotipo
Pedro Jorge Romero

Seguretat
reversing.org
Seguridad de la información
Somiatruites, Ciberderechos
     en la red

eN Espiral ~> Juanma Merino
Navega seguro

PDA
CosesPalm
PalmCat
CanalPDA.com

Cultura
El Llibreter