Enllaços
Contingut actualitzat
Categories
Contingut antic
(ja no s'actualitza)
Versions anteriors
d'aquesta pàgina
Arxiu
|
|
 |
diumenge, 18 / gener / 2004 |
Aquests dies estic fent el tancament de l'oficina de Barcelona... :-( Ja pràcticament no queden mobles i dimecres venen de Madrid per endur-se els ordinadors que queden (i m'imagino que també la documentació). Jo ja no tinc cap mena d'efecte personal a l'oficina.
Demà me'n vaig a treballar a los Madriles... tornaré dimarts al vespre. Aquesta vegada m'imagino que no tindré problemes de connexió, ja que me'n vaig al meu hotel habitual on tinc la línia ADSL de 2 MB.
|
22:51 (# Enllaç permanent) ()
|
|
 La mort de "Floquet de Neu", el goril·la albí que hi havia al Zoo de Barcelona ha fet que tot el relacionat amb aquest primat estigui "de moda". S'han publicat diversos llibres, des d'una 'autobiografia' fins a diversos contes.
"Okorobikó" és una barreja de biografia i memòria de Jordi Sabater Pi que va ser el descobridor pel primer món de "Floquet de Neu". Però evidentment en Jordi Sabater Pi és molt més que això: és un gran personatge i un autèntic especialista mundial en l'etologia (l'estudi de les conductes dels animals) i el descobridor de diversos comportaments culturals a diverses espècies. Segurament la conducta cultural d'un animal més coneguda, la utilització d'eines per part dels ximpanzés, és un descobrimet fet per Sabater Pi.
En aquest llibre es fa un recorregut per la vida d'en Sabater Pi, explicada per ell mateix als autors del llibre: les seves estades a la selva tropical africana a Guinea, la docència a la universitat, la seva feina al Zoo, les línies d'investigació (per exemple, amb les granotes gegants... o el seu contacte amb la cultura nativa, els Fang.
Títol: "Okorobikó. Una biografia de Jordi Sabater Pi" Autors: Joan Tort i Pere Tobaruela Editorial: La Magrana / National Geographic 1a edició, desembre 2003 220 pàgines ISBN 84-8264-505-6
|
13:22 (# Enllaç permanent) ()
|
|
Publicat l'SpamAssassin 2.62. Els canvis més importants són:
- Modificació d'algunes de les normes per tal de reduir el nombre de falsos positius
- Solució de diversos problemes menors
|
12:50 (# Enllaç permanent) ()
|
|
© Copyright 2003-2004 Xavier Caballe.
|
|
|